2n de Bat a València a veure Tic-tac

Els dies 20 i 21 de desembre, 28 alumnes de 2n de batxillerat, amb Joanba i Pablo, profes de Valencià i Francés, vam visitar València, on principalment anàvem per veure una obra de teatre, Tic-tac. Cosa que no va impedir que també gaudírem d’alguns dels edificis més emblemàtics de la ciutat, entre els quals cabria destacar la Llotja, l’edifici Octubre i el monestir de Sant Miquel dels Reis, seu de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Dimecres 20, de bon matí, vam eixir de Benidorm cap a la capital valenciana amb autobús. Només arribar-hi, vam esmorzar a les Torres de Quart, monumental porta d’entrada de la ciutat medieval des d’on vam començar la nostra visita, durant la qual els profes ens explicaven una mica d’història, anècdotes…, intentant omplir de sentit allò que véiem. Fins que vam arribar al Mercat Central i la Llotja, una parada obligatòria cada vegada que anem a la ciutat. I una vegada vist aquest meravellós edifici i fetes les fotos de rigor ens en vam anar cap a l’edifici Octubre.

A aquest centre cultural de finals del XIX, en esperava Gemma Sanginés, coautora de Sortir de l’armari lingüístic, un dels llibres obligatoris d’enguany. Aquesta dona basca, que va començar a parlar valencià quan va conéixer a qui hui en dia és la seua parella, Ferran Suay, ens va fer una xarrada sobre sociolingüística. Després de dues hores amb ella, a dinar i desconnectar un poc fins a la represa de l’excursió al Micalet. Un parell d’explicacions més sobre el campanar, la Seu… i fins a les Torres de Serrans, l’altra gran porta medieval. I d’allí a l’hotel, a descansar i preparar-nos per a la nit.

Per fi arribava l’hora de Tic-tac, una sensacional obra que ens va agradar molt. En general, ens va fer molt bona impressió i ens va semblar molt divertida, dinàmica i interessant. Immediatament ens vam adonar que segurament passarà bastant de temps fins que tornem a veure una peça de tanta qualitat i en valencià. Aquest musical, escrit per tres dels dramaturgs que veiem durant el curs (Carles Alberola, Pasqual Alapont i Rodolf Sirera), és un recorregut per l’amor al teatre a través del seu protagonista, on de vegades resulta complicat distingir la realitat de la ficció, ja que ambdues es mesclaven i es feien una sola.

I en acabar l’obra, a sopar, guiats per 5 exalumnes del Bernat que se’ns havien unit al teatre Principal. Ens vam portar a la zona d’oci nocturn estudiantil, on vam menjar de luxe i després vam anar a moure un poc el cos i comentar tot el que havíem fet durant el dia a un pub de moda. També vam aprofitar el moment per preguntar-los coses sobre la seua vida a València com a universitaris/-es. I després cap a l’hotel, on se suposava que anàvem a descansar després d’un intens dia. Però en compte d’això vam riure i ens vam divertir molt i no vam dormir tot el que ens haguera calgut.

Al dia següent, a mitjan matí, vam anar a l’edifici de la AVL, on vam tenir dos guies, un dels quals el net del gran Vicent Andrés Estellés. Tot un luxe. Encara que nosaltres no estàvem en les millors condicions possibles per fruir de les explicacions.

Després de la visita a sant Miquel dels Reis tornàrem al centre històric. Aquesta vegada entràrem per la Porta de la Mar, i allí vam tenir unes hores lliures per a dinar, passejar, patinar sobre gel, comprar… I quan començava a fer-se fosc, de tornada cap a casa. Per sort, perquè la majoria ja no podíem amb la nostra ànima. Hahahaha!

Ens emportem un bon record d’aquesta breu, però intensa, experiència, en la qual vam aprofitar el temps al màxim i ens ho vam passar d’allò més bé. I tot i que curt ens va servir per veure coses boniques, escoltar amb curiositat, aprendre coses noves i, sobretot, per a desconnectar del curs, que bona falta que ens feia! A veure si tenim sort i fem una altra eixida similar.

Kristine Baldalyan, Andrea López, Lucía Pérez i Nerea Rivera;  2n Bat

Esta entrada fue publicada en Secretaria. Guarda el enlace permanente.